Concurrentie onderzoek - de concurrent een stapje voor!

Concurrentie onderzoek - weet wat een concurrent online doet!

Concurrentie onderzoek - blijft niet als enige achter!

Een concurrentie onderzoek uitvoeren is een belangrijk onderdeel voor uw bedrijf. Hierdoor komt u te weten wat uw concurrent online doet en of u dus achter blijft. 

Wees altijd een stapje voor en hou in de gaten wat er in uw branche gebeurt. Zijn er verschuivingen in de rankings in Google? Weet dan waardoor dit komt? Wellicht dat uw concurrent bezig is met off page SEO.

concurrentie onderzoeken

Welke inzichten biedt het concurrentie onderzoek?

Zoekwoorden

Welke zoekwoorden zijn belangrijk voor de concurrent of op welke zoekwoorden krijgt de concurrent het meeste verkeer? Wij maken een volledige lijst met alle zoekwoorden waar de concurrent op zichtbaar is en op welke positie.

Optimalisatie

Hoe ver is de website van de concurrent geoptimaliseerd vergeleken met uw website? Wij maken de vergelijking in de optimalisatie van beiden websites en bieden u de kans om dit te verbeteren.

Backlinks

Welke backlinks verwijzen er naar de pagina's van de concurrent en met welke anchor teksten? Dit is een belangrijke, want als er een grote wijziging heeft plaatsgevonden in de rankings kan dit te maken hebben met nieuwe backlinks!

concurrentie analyse

Concurrentie onderzoek - wat doen we precies?

Het verrichten van een concurrentie onderzoek is iets wat van tijd tot tijd moet gebeuren. Waarom is dit zo belangrijk? Dit is belangrijk omdat net als u, uw concurrenten ook niet stil blijven zitten. Uw concurrenten willen ook meer omzet behalen en hun posities te verhogen. 

Voor u is het dan van belang dat u hen voor bent. Blijft niet wachten op de veranderingen van een concurrent maar laat de concurrent achter u aanlopen. 

Start met een concurrentie onderzoek en zorg er voor dat u stappen onderneemt om de concurrent een stapje voor te zijn. 

Concurrentie onderzoek

Bent u van plan om voor uw bedrijf een nieuwe website te ontwerpen en ontwikkelen? Dan is het sterk aan te raden om de nadruk te leggen op concurrentieonderzoek. Het kan u helpen bij het ontwikkelen van een betere website en uiteindelijk het behalen van een concurrentievoordeel.

Waarom zou je een concurrentieonderzoek doen?

Het succes van een website wordt grotendeels bepaald door de inhoud ervan. Wanneer u concurrentieonderzoek doet, kunt u de inhoudsstructuren van uw rivalen onderzoeken en ervoor zorgen dat u uiteindelijk een superieure opbouwt.

Onderzoek door concurrenten kan u ook helpen nieuwe inhoudsideeën te bedenken. Sommige inhoudsideeën kunnen u helpen uw positie in zoekmachines te verbeteren, terwijl andere u kunnen helpen de conversieratio’s van uw website te verhogen. U kunt meer te weten komen over dergelijke inhoudsideeën door concurrentieonderzoek uit te voeren. Bovendien kunt u het meest gedeelde materiaal van de website van een concurrent bepalen, wat u kan helpen bij het identificeren van beïnvloeders en ideeën. U kunt concurrentierangschikkingen en trefwoordonderzoek begrijpen terwijl u de inhoudsstructuur analyseert.

Onderzoek door concurrenten kan u helpen erachter te komen wat voor soort inhoud u moet genereren. Als gevolg hiervan kunt u de procedures nauwkeurig volgen en ervoor zorgen dat u de beste potentiële resultaten krijgt als het gaat om het maken van acceptabel materiaal.

Als uw rivaal een hogere zoekmachinebeoordeling heeft dan u, zult u zich gedwongen voelen om hen te overtreffen. U kunt uw rivaal pas overtreffen als u hun SEO-aanpak grondig begrijpt. Concurrentieonderzoek kan u hierbij helpen.

U kunt de variabelen bepalen die hebben bijgedragen aan het succes van de zoekmachineoptimalisatieranglijst. Dan kun je een effectievere SEO-strategie bedenken. Een dergelijke SEO-aanpak zorgt ervoor dat je uitstekende resultaten behaalt.

Zelfs als je niet helemaal begrijpt hoe SEO werkt, moet je competitief onderzoek doen. Dan kunt u zien hoe de sites die in de zoekmachines zijn beoordeeld, goed presteren. Ondertussen kunt u backlinks in de gaten houden. Dit komt omdat backlinks een aanzienlijke impact kunnen hebben op de rankings.

Een ander belangrijk voordeel is dat u een routekaart kunt krijgen voor het vinden van mogelijkheden voor linkbuilding. Dan kun je het in actie brengen en fantastische resultaten behalen.

Hoe het concurrentieonderzoek te doen?

Nu bent u op de hoogte van alle dwingende redenen om een ​​concurrentieonderzoek te doen. Voordat u begint, moet u een goed begrip hebben van hoe u een grondige concurrentiestudie kunt doen. Daarna kunt u aan het einde van de dag fantastische resultaten behalen.

We hebben een veelbelovende en unieke onderzoekstool voor concurrenten ontwikkeld die u kunt gebruiken. We kunnen u helpen bij het selecteren van drie of vier van de meest aanlokkelijke rivalen voor uw bedrijf met behulp van deze tool. Dan kunnen we u helpen bij het bepalen welke oplossingen ze hebben gebruikt om de problemen aan te pakken die ze zijn tegengekomen. Het enige dat u nu hoeft te doen, is die oplossingen in de praktijk brengen en plannen ontwikkelen om in de toekomst met nog betere oplossingen te komen.

We kijken niet alleen naar de problemen en oplossingen van uw rivalen. Bovendien kan onze tool u helpen bij het onderzoeken van andere belangrijke elementen, zoals de manier waarop de website is gestructureerd om te browsen en de onboarding-ervaring van de klant. Deze tool kan u ook laten zien hoe de workflows van uw rivalen zijn ingesteld. Met onderzoek van concurrenten kunt u de best mogelijke hulp krijgen en ervoor zorgen dat u geen ongunstige resultaten krijgt.

Onlinemogelijkheden.nl om betere resultaten te behalen!

Een website optimaliseren is niet alles! Onlinemogelijkheden.nl bekijkt samen met u wat wij kunnen betekenen voor uw bedrijf! Wacht niet langer.