Conversie optimalisatie - meer omzet, meer marge en meer orders!

Conversie optimalisatie - meer bestellingen en een hogere waarde!

Conversie optimalisatie is simpel gezegd een optimalisatie die wij uitvoeren op de website om het aantal bestellingen te verhogen en de gemiddelde orderwaarde te verhogen. Dit voeren wij uit omdat het belangrijk is om zoveel als mogelijk uit de website te halen. Er kunnen bezoekers op de website komen die de website verlaten, dit kan komen doordat het niet aantrekkelijk genoeg is of omdat de werking van de website niet optimaal is. 

De snelheid van de website is een cruciaal onderdeel voor conversie optimalisatie. Als de website enorm traag reageert dan haken bezoekers vaak en snel af, omdat zij te lang moeten wachten totdat de website geladen is. Vaak kopen zij dan het product dat zij eigenlijk bij u wilde kopen bij een ander die zij later tegenkomen door bijvoorbeeld advertising. 

Meer bestellingen krijgen via de webshop

Het krijgen van meer bestellingen via de webshop, dat is iets wat iedereen wilt. Een ieder die een webshop onder zijn beheer heeft wilt zoveel mogelijk bestellingen krijgen. Niet elke bezoeker die op de website komt plaats direct een bestelling, dit zal ook nooit zo worden. Er zullen altijd bezoekers op de website zijn die geen bestelling plaatsen, bijvoorbeeld omdat ze het product al hebben en willen zien hoe het werkt. 

Onlinemogelijkheden.nl verbetert de website in het geheel om er voor te zorgen dat er meer bestellingen worden geplaatst en bezoekers worden overgehaald om een bestelling te plaatsen. 

Een hogere gemiddelde orderwaarde

Een hoger gemiddelde orderwaarde, is het gemiddelde van de orders die wij verhogen. Als de gemiddelde orderwaarde €25 euro is, dan zullen wij proberen om dit te verhogen. Dit kan mogelijk gemaakt worden door bepaalde bijbehorende producten te pushen naar de bezoeker zodat die wordt overgehaald om meer uit te geven. 

Een potentiele klant zoekt een product op die de klant wilt kopen. Wij zorgen er voor dat een klant niet alleen dat product koopt, maar verhogen de waarschijnlijkheid dat de klant een ander product erbij koopt!

Meer bestellingen krijgen via de webshop

Krijg meer bestellingen van de bezoekers die op uw webshop terecht komen.

Hoger gemiddelde orderwaarde

Wij doen er alles aan om de gemiddelde orderwaarde te verhogen. Dit doen wij door bepaalde elementen te implementeren in de website.

Verbeterde navigatie door de shop

Het plaatsen van een goede navigatie door de shop zorgt er voor dat een klant kan vinden waar hij/zij naar op zoek is. Dit verbetert de sales in de webshop.

Conversie optimalisatie

Conversie-optimalisatie is een strategisch proces om de algemene werking en bruikbaarheid van een website te verbeteren om conversies en inkomsten te verhogen.

Conversiedoelstellingen variëren sterk tussen websites. Conversiedoelen voor e-commercesites zijn snelle productaankopen of aanmeldingen om een ​​e-maillijst te maken. Een conversiedoelstelling voor een lokaal geoptimaliseerde website kan zijn om leads te genereren via een contactformulier of een direct telefoontje. Er zijn tal van gemeenschappelijke componenten die de basis vormen voor conversie-optimalisatie, ongeacht het type website of de conversiedoelen. Ik heb hieronder vijf handige ideeën voor optimalisatie van websiteconversies opgenomen.

  • Maak de navigatie van uw website eenvoudig

De navigatie van uw website moet consistent en logisch zijn voor gewone gebruikers. Om er zeker van te zijn dat uw site geen doolhof is voor gebruikers, moet u uw perspectief misschien “verdoezelen” en doen alsof u zich op een elementair kind richt. Overweeg om uw website op dezelfde manier in te richten als een leerboek.

Als het gaat om optimalisatie van mobiele websites, is het cruciaal om de navigatie zo eenvoudig mogelijk te maken. Op mobiele apparaten is er niet alleen minder schermoppervlak, maar zijn de motivaties van mobiele internetgebruikers over het algemeen anders. Deze mensen zijn vaak on-the-fly op zoek naar informatie of willen snel een overzicht van wat je doet of levert.

  • Maak je website zichtbaar voor de juiste mensen

Empathie zou veel van de SEO-inspanningen van uw website moeten stimuleren. Dat wil zeggen, uw methoden moeten gericht zijn op uw doelgroep en de aspecten van een succesvolle online ervaring die zij waarderen. Deze suggestie is alleen maar stof tot nadenken, aangezien de opties bijna onbeperkt zijn.

Social media-accounts, materiaal op basis van instructies en tutorials, toegankelijke contactpunten, informatie over bedrijfslocaties en eenvoudige navigatie van producten/diensten zijn enkele factoren waarmee u rekening moet houden wanneer u zich richt op uw demografische doelgroep.

  • Verbeter de effectiviteit van bestemmingspagina’s

Bestemmingspagina’s zijn een van de belangrijkste dingen om te overwegen bij het optimaliseren van de conversieratio van een website. U wilt zeer betrokken zijn bij uw bezoekers op uw bestemmingspagina’s. Wees zeer relevant en empathisch, of het nu via uw website-inhoud, een video of een afbeelding is. Een ander handig idee om ervoor te zorgen dat uw bestemmingspagina’s bezoekers converteren, is om de navigatie volledig te stroomlijnen of te verwijderen. Dit beperkt de beschikbare alternatieven voor bezoekers op de pagina en moedigt hen aan om actie te ondernemen die het beste aansluit bij uw conversiedoelen.

  • Zorg voor een consistent ontwerp overal

De esthetische componenten op uw website kunnen een aanzienlijke invloed hebben op de legitimiteit en aantrekkingskracht van uw online merk. Het is van cruciaal belang om de lay-out van uw website consistent te houden wat betreft opmaak en ontwerpcomponenten. Eventuele discrepanties in de ontwerpcomponenten van uw website kunnen ertoe leiden dat consumenten verward en achterdochtig worden.

Het behouden van een consistent ontwerp is ook cruciaal bij het ontwikkelen van een mobiele versie van uw website. Om de ontwerpcomponenten constant te houden in uw hele aanwezigheid op het web, moet de optimalisatie van mobiele websites een vergelijkbare lay-out gebruiken.

  • Heb een zoekfunctie

Naast het hebben van een sitemap, die veel bezoekers nooit zullen gebruiken, kunnen on-site zoekmogelijkheden gebruikers helpen te vinden wat ze zoeken op uw website. Dit kan een geweldige aanvulling zijn op uw aanpak voor conversie-optimalisatie voor diepe e-commercewebsites met honderden pagina’s en een grote voorraad. Zorg ervoor dat de zoekfunctie effectief werkt en gebruikers geen slechte resultaten geeft. Dit kan leiden tot hoge bouncepercentages, wat ten koste kan gaan van uw inspanningen voor website-optimalisatie.

Als u zich aan deze tips houdt, zal conversie-optimalisatie nooit een strijd voor u zijn.

online marketing

Waarom is het belangrijk om de omzet te analyseren?

De omzet van een webshop wordt bepaald door de werking en design van de webshop. Een klant kan alleen het product kopen die hij/zij op dat moment wilt kopen, maar we kunnen ook bepaalde producten adviseren en de klant overhalen om dat product erbij te kopen. 

De klant denkt dat hij bepaalt wat hij koopt, maar wij pushen de producten naar de klant die de klant koopt!
Onlinemogelijkheden
Anoer Madhar
Owner of Onlinemogelijkheden.nl

Onlinemogelijkheden.nl om betere resultaten te behalen!

Een website optimaliseren is niet alles! Onlinemogelijkheden.nl bekijkt samen met u wat wij kunnen betekenen voor uw bedrijf! Wacht niet langer.