On Page SEO - optimalisatie binnen de website!

On Page SEO - Verbeter de online positie van uw onderneming

On Page SEO

On Page SEO is het verbeteren van de onderdelen van de website. Hierbij kunt u dus denken aan content, navigatie, url-structuur, snelheid, en nog veel meer. 

Onlinemogelijkheden.nl optimaliseert de onderdelen van de website om de prestatie te verbeteren. Het verbeteren van de prestatie van de website is belangrijk voor zoekmachines maar ook voor bezoekers van de website. 

SEO optimalisatie - On Page SEO

Zoekwoorden onderzoek

Om te beginnen met On Page SEO is het van groot belang om te weten welke zoekwoorden relevant zijn voor de onderneming en welke zoekwoorden de beste resultaten behalen.

Optimaliseren van de website

Zodra het onderzoek naar zoekwoorden is afgerond beginnen we met het implementeren van deze zoekwoorden in de website. Dit zorgt er voor dat een bepaalde pagina geoptimaliseerd wordt voor een bijbehorend zoekwoord.

Snelheid optimalisatie

Het optimaliseren van de snelheid van de website is één van de onderdelen van On Page SEO. Dit is belangrijk omdat elke seconde dat een bezoeker moet wachten voordat een pagina geladen is kan leiden tot een verlatende bezoeker.

seo optimalisatie

On Page SEO en wat wij doen voor u!

On Page SEO is één van de belangrijkste onderdelen van zoekmachine optimalisatie. Hierbij kunt u bijvoorbeeld denken aan de content van de website maar ook aan de performance en navigatie van de website. 

Een snelle website zorgt voor meer sales en bezoekers die langer op de website blijven. Daarom doen wij altijd een snelheid optimalisatie binnen de On Page SEO pakketten. 

De content die op de website staat, analyseren en verbeteren wij. Indien er geen content aanwezig is dan bouwen wij aan content die relevant is voor zoekmachines en voor de klant. Goede content beantwoord alle vragen die een klant zou kunnen stellen over bijvoorbeeld een product.

Optimaliseren van de website, niet alleen voor Google maar ook voor klanten!

Het optimaliseren van de website is cruciaal om beter te scoren binnen de zoekmachines, maar ook voor klanten. Want Onlinemogelijkheden.nl probeert er altijd alles aan te doen om de website zo goed mogelijk te laten draaien. Een website moet sales of leads binnen halen, anders heeft het geen zin. 

Wij bekijken de website in zijn geheel en pakken als eerst de technische kant van de website aan. De technische kant van de website is belangrijk omdat dat er voor zorgt dat de website doet wat het moet doen. Vervolgens pakken we de visuele kant van de website aan. Een website moet professionaliteit uitstralen en de juiste informatie geven aan de klanten, en natuurlijk ook aan de zoekmachines. 

Na de visuele kant van de website bekijken we de content die op de website staat. Is er zo veel content die geen waarde heeft, dan verbeteren wij dat of halen we dat in zijn geheel weg. Het is belangrijk om precies te vertellen wat een klant wil weten, wat levert u, wat voor waarde voegt u toe voor de klant? Dit zijn vragen waar de klant antwoord op wil. Dit is waar wij voor gaan zorgen. 

Vervolgens gaan wij instellingen op de website toepassen die zullen zorgen voor een significante verandering binnen de zoekmachines. Zoekmachines weten na deze operatie exact waar de website over gaat en wat er wordt geleverd. 

On Page SEO

Als u een website bezit, zou een van uw belangrijkste doelstellingen zijn om meer bezoekers naar de website te trekken via zoekmachines. Je kunt het niet doen zonder on-page SEO. On page SEO verwijst naar de inhoud van uw website, die een impact heeft op uw zoekmachine rankings. Er zijn meerdere factoren die kunnen bijdragen aan de SEO op de pagina. Laten we eens diep duiken en onderzoeken wat die factoren zijn.

  • Titeltags

Ja, hoezeer internetmarketing-‘goeroes’ ook beweren dat de ’title-tag’ zijn relevantie in Google heeft verloren, ik heb uit mijn tests geconcludeerd dat Title-tags een belangrijke rol blijven spelen bij het behalen van goede resultaten. Vermeld te allen tijde uw doelterm in uw title-tag. Laat het er niet spamachtig uitzien; sommige mensen gebruiken hun titeltag om al hun doelzoekwoorden op te nemen. Dat is onjuist en onaantrekkelijk. De title-tag van elke pagina moet uniek zijn. Houd er rekening mee dat wanneer mensen naar uw site of term zoeken op Google, ze de titeltag als eerste zullen zien, dus zorg ervoor dat deze leesbaar is!

  • Meta omschrijving

Metabeschrijving is de meest cruciale metatag om op te letten. Omdat webmasters de Meta Terms-tag vulden met trefwoorden die volkomen irrelevant waren voor hun website, maar veel bezoekerspotentieel hadden, heeft Google dit volledig genegeerd. Gebruik in het Meta Description-element uw hoofdzoekwoord een of twee keer.

  • Header-tags

Header Tags kunnen heel gunstig zijn voor uw SEO-inspanningen. Header-tags zijn genummerd van H1 tot en met H6, waarbij H1 de belangrijkste is. Header Tags informeren Google gewoon dat de tekst in die tag essentieel is en dat de rest van het materiaal op die pagina er op de een of andere manier mee verband houdt. Het meest dat u voor SEO-doeleinden moet gebruiken, is H3. Gebruik op uw pagina eenvoudig één H1-tag met uw kernterm. Gebruik voor nog betere resultaten een of twee H2-H3-tags, die elk een van uw secundaire zoekwoorden bevatten.

  • Inhoud optimaliseren met zoekwoorden

Simpel gezegd, inhoud-SEO informeert zoekmachines dat sommige zoekwoorden in uw inhoud belangrijker zijn dan andere, waardoor ze de voorkeur geven aan deze zoekwoorden en u dus een betere positie voor die zoekwoorden geeft. Hoe ga je dat doen? Zorg ervoor dat uw doelzoekwoorden opvallen in het materiaal door ze vet te maken en te onderstrepen. Een woord van waarschuwing: ga niet overboord. Slechts een paar doelzoekwoorden mogen in het hele materiaal vetgedrukt en onderstreept worden. Andere essentiële delen van de inhoud van uw webpagina die uw doelzoekwoorden niet bevatten, kunnen vetgedrukt en onderstreept worden. Het is geen probleem als uw primaire zoekwoorden elders op de pagina vetgedrukt zijn.

  • Interne links

Interne interlinking van uw pagina’s is van cruciaal belang. In On Page SEO gaat het een lange weg om elke pagina te verbinden met elke andere pagina op de website voor een kleine site met ongeveer 15-20 pagina’s. Intern linken kan een stap verder gaan door correcte ankerteksten voor die links te gebruiken. Maak de linktekst vet of onderstreept voor veel betere resultaten.

  • Snelheid en reactievermogen van uw webpagina’s

Google kijkt ernaar uit om de beste gebruikerservaring te bieden aan mensen die uw website bezoeken. Dit is waar u ervoor moet zorgen dat u de best mogelijke gebruikerservaring biedt die de bezoekers kunnen ontvangen. U moet uw website mobiel responsief en toegankelijk maken voor mensen die vanaf hun mobiele apparaten komen. Evenzo moet u uw website ook snel laten laden.

Als u zich aan deze SEO-factoren op de pagina kunt houden, kunt u verbluffende resultaten behalen bij het verbeteren van uw positie in zoekmachines.

Onlinemogelijkheden.nl om betere resultaten te behalen!

Een website optimaliseren is niet alles! Onlinemogelijkheden.nl bekijkt samen met u wat wij kunnen betekenen voor uw bedrijf! Wacht niet langer.