SEO
Meer verkeer naar uw website?
Een betere resultaat behalen in zoekmachines
SEO bureau in Nederland
Online marketing bureau Nederland
SEO bureau in Nederland of wel Onlinemogelijkheden helpt u aan een beter resultaat in de zoekmachines. Wij doen zoekmachine optimalisatie en dat doen wij door de verschillende stappen te volgen van SEO. Er zijn veel verschillende onderdelen binnen SEO en die vinken wij allemaal af door gebruik te maken van de juiste zoekwoorden.
Die zoekwoorden vinden wij door een uitbundige zoekwoorden onderzoek uit te voeren waarin wij de winning keywords en de easy to rank keywords naar voren halen. Hierdoor kunnen wij in meerdere fases werken wat zorgt voor resultaten op korte termijn en resultaten op lange termijn.
Wij kunnen het complete SEO voor u uit handen nemen. Van content creatie tot aan linkbuilding binnen ons brede netwerk. Wij doen het allemaal voor u. Als u denkt aan SEO dan kunt u denken aan Onlinemogelijkheden. Samen gaan we voor resultaat.
Eerst bekijken wij uw website van A tot Z en zitten we samen om de tafel om te bekijken wat we voor u kunnen betekenen. Op verschillende vlakken kunnen er aanpassingen plaatsvinden om uw resultaat te verbeteren.
Vandaag nog beginnen om te winnen in uw branche?
Laat ons u terugbellen!
Winnen zonder gepubliceerde regels?
Het algoritme van Google
Het algoritme van Google kunt u zien als de machine van Google die op basis van een set aan regels werkt. Google kijkt naar meer dan 200 factoren en aan de hand daarvan krijgt uw website een bepaalde score mee. Die score is bepalend voor uw ranking binnen Google, dus op welke positie u terecht komt.
Helaas is het niet zo makkelijk als gedacht. Google is met betrekking tot hun algoritme niet heel open. Als uw website binnen Google verschijnt dan betekent dat, dat uw website geïndexeerd is in de zoekmachine. Daarna is het de bedoeling om verder te optimaliseren om een betere positie te behalen dan de initiële positie.
Geen publicatie van regels met betrekking tot het algoritme van zoekmachines
Zoekmachines publiceren de regels van hun algoritme niet. Wat zij wel doen is een aantal regels voor het publiek tonen. Zo weten we dat er updates worden uitgevoerd en weten we wat er in die updates gebeurd. Maar dit betekent niet dat alle regels gepubliceerd zijn. Dit betekent ook dat niemand in deze branche een belofte kan maken als het gaat om zoekmachine resultaten.
Wat kunnen we voor u betekenen?
Binnen Onlinemogelijkheden kunnen wij meerdere verbeteringen realiseren!
- Volledige linkbuilding
- Kwalitatief linkprofiel
- Relevante content
- Website optimalisatie
- Laadsnelheid optimalisatie
Wij weten wat we doen!
SEO uitbesteden
SEO uitbesteden wordt vaak gedaan bij een SEO bureau. Onlinemogelijkheden is zo een SEO bureau die uw zoekmachine optimalisatie opdracht graag uit handen neemt. SEO is zoekmachine optimalisatie en wij gaan voor resultaat samen met u.
Waarom zou u ervoor moeten kiezen om SEO uit te besteden?
Als SEO bureau hebben wij voor zoekmachine optimalisatie al resultaten behaald. Daarom is het voor ons een opdracht die wij voor u kunnen uitvoeren op basis van onze eerdere opdrachten. Ook hebben wij al verschillende SEO tools tot onze beschikking die anders ook een behoorlijk hap geld kosten.
Gelukkig heeft Onlinemogelijkheden ook een linkbuilding netwerk opgebouwd. Mocht u dus kiezen om SEO linkbuilding te laten doen dan kunnen wij dat ook verrichten voor u.
SEO tools nodig voor zoekmachine optimalisatie
SEO kost in die zin niet veel geld als u het zelf zou doen. Mocht u bijvoorbeeld ervoor kiezen om het zelf te doen dan dient u een aantal tools aan te schaffen om het op de juiste manier uit te voeren.
Bijvoorbeeld om zoekvolumes inzichtelijk te maken en backlinks van concurrenten te bekijken.
De kosten wegen vaak niet op tussen SEO zelf doen en SEO uitbesteden.
Wij geven graag een prijsopgave voordat we een samenwerking aangaan. Vaak kunnen wij ook een aanbeveling doen wat betreft budget, al kunnen we niet in uw portemonnee kijken.
Search Engine Optimization
SEO staat voor Search Engine Optimization oftewel zoekmachineoptimalisatie.
SEO bestaat uit verschillende onderdelen en het is de bedoeling om te optimaliseren voor zoekmachines, wat voor betere Google zoekresultaten zal zorgen.
Wat is het voordeel van SEO?
SEO of zoekmachine optimalisatie is het optimaliseren van de vindbaarheid in zoekmachines zoals Google.
Hier tegenover staat SEA, Search Engine Advertising, dat is het adverteren binnen de zoekmachines. Elke klik bij SEA kost geld. Dit is niet het geval bij SEO.
Bij SEO heeft u op een gegeven moment een stabiele positie binnen de zoekmachine en vanaf dat moment kunnen we ook spreken van een stabiele traffic. Deze traffic is zo specifiek, omdat ze natuurlijk komen van vooraf bepaalde zoekwoorden, dat ze vaak ook zorgen voor omzet.
Maar voordat dit moment bereikt is, zijn er al veel werkzaamheden aan vooraf gegaan.
Is SEO dan gratis?
SEO is niet gratis maar kan in het begin juist zorgen voor een kostenpost waar nog weinig omzet tegenover hangt. In het begin zijn de specialisten namelijk bezig met het analyseren en wat minder met het verbeteren van de website.
Voordat zoekwoorden echt op topposities komen waar ze winstgevend worden gezien, kost het tijd, geld en moeite voordat we dat behalen. Daarom doet u er vaak verstandig aan om SEO, SEA en SMM tegelijkertijd op te starten.
Op die manier wordt er omzet gegenereerd vanuit SEA en SMM en die omzet kan geïnvesteerd worden in SEO.
De verschillende onderdelen van SEO
Laten we eerst gaan kijken naar de verschillende onderdelen van SEO:
On page SEO
Technische SEO
Off page SEO
On Page SEO
Dit gedeelte van SEO staat voor zoekmachine optimalisatie van de website zelf. We gaan in deze fase dus de website verbeteren om de website op de juiste manier te indexeren bij zoekmachines zoals Google.
U kunt hierbij denken aan verschillende SEO onderdelen zoals zoekwoorden, content, internal linkbuilding, laadsnelheid van de website, canonical tag, schema structured data, meta title en meta description, robots.txt, xml sitemap en nog veel meer.
Interne links zorgen voor structuur en zorgen dat je website goed begrepen kan worden door een zoekmachine.
Binnen content optimaliseren kunnen we denken aan verschillende fases van zoekmachine optimalisatie. Eerst beginnen we de bestaande content te optimaliseren alvorens we overgaan naar nieuwe kwalitatieve content.
Zoekwoorden onderzoek
Een zoekwoorden onderzoek is onderdeel van de eerste fase om er voor te zorgen dat uw website de gekozen zoekwoorden gebruikt op de website.
Tijdens ons zoekwoorden onderzoek kijken we naar het zoekvolume in de zoekmachine, hierbij kijken we natuurlijk ook naar de moeilijkheidsgraad van dat zoekwoord en naar de concurrenten in de zoekmachines. Binnen de zoekmachine resultaten kunnen we zien welke concurrenten topposities halen op die zoekwoorden.
Er zijn verschillende zoekwoorden, algemene zoekwoorden, lokale zoekwoorden, maar ook specifieke zoekwoorden die onderdeel zijn van jouw niche.
Content optimaliseren
Een content optimalisatie is één van de grootste onderdelen van SEO. SEO werkt nog steeds en zoekmachines kijken nog steeds naar de juiste content. Een zoekmachine als Google wil namelijk het juiste antwoord geven aan de vraag die een bezoeker van de zoekmachine stelt.
Geef jij dus het juiste antwoord op de vraag dan zullen de zoekmachines dat waarderen en die waardering leidt vaak tot een beter zoekresultaat. Voor een betere ranking factor moeten we dus weten waar de bezoekers naar op zoek zijn.
Binnen deze content zorgen wij ook voor interne links, dat zijn links die naar een andere pagina binnen de website verwijzen, zodat de bezoeker een structuur heeft en weet Google ook wat die structuur is.
Daarom is het belangrijk dat er goede content op de website staat die een goede positie in Google zullen veroorzaken. Hogere posities leiden nou eenmaal tot een beter organisch verkeer.
Duplicate content
Duplicate content is een cruciaal onderdeel van content optimalisatie, waarbij we eigenlijk kijken naar pagina’s die in strijd zijn met elkaar op basis van een bepaalde zoekterm. Dit zullen we ook zien in de organische zoekresultaten omdat ze eigenlijk geoptimaliseerd zijn op dezelfde keywords.
Deze zullen elkaar afwisselen in Google of ze zullen op het zelfde keyword in de organische zoekresultaten terecht komen. Duplicaatinhoud zorgt vaak voor een slechtere ranking, maar dat hoeft niet altijd zo te zijn.
Meta data
Meta data zijn belangrijk voor de juiste SEO strategie, als onderdeel van technische SEO. Om potentiële klanten via zoekmachines binnen te halen moeten we de juiste meta titel en meta omschrijving gebruiken.
CTA in de meta description
Een duidelijke call to action in de meta description zorgt voor een betere CTR.
Het is niet door Google gecommuniceerd maar er zijn testen geweest die kunnen aantonen dat CTR een ranking factor is voor SEO. Of het wel of niet zo is, moeten we altijd optimaliseren voor CTR, wat hebben we anders aan SEO of beter gezegd het resultaat in Google?
Off page SEO ook wel bekend als linkbuilding
Dit staat eigenlijk voor SEO buiten de eigen website. Met behulp van linkbuilding zorgen we voor online autoriteit naar de website toe. U kunt dit eigenlijk zien als citaties op het internet die verwijzen naar uw website.
Zoekmachines zien dit als referenties, die autoriteit meenemen naar de eigen website. Dat zorgt voor een goede website autoriteit.
Linkbuilding is nog steeds een ranking factor.
Relevante backlinks en kwalitatieve content
Het is belangrijk om de relevante backlinks naar kwalitatieve content op de website te linken en niet zomaar backlinks te kopen op platformen of op het internet. Linkbuilding is gericht zoeken naar de juiste websites die passen bij uw branche om door op externe links te plaatsen.
Het kopen van niet-relevantie backlinks kan in het begin zeker een stijging in de zoekresultaten veroorzaken maar zal op een gegeven moment weer terugdraaien. Soms kan dit zelfs worden gezien als black hat SEO als de verkeerde externe links worden gekocht.
Wij bouwen backlinks op basis van white hat SEO en dat betekent eigenlijk dat wij ons houden aan de regels van Google, het Google algoritme. Google heeft namelijk bepaalde straffen die uw ranking op een zoekterm kunnen raken. Daarom zorgen we voor techniek, content en autoriteit.
Lokale SEO
Lokale SEO staat eigenlijk letterlijk voor zoekmachine optimalisatie maar dan op lokaal niveau. Hierbij kunt u bijvoorbeeld denken dat een lokale glazenwasser in zijn regio goed gevonden wil worden. Dat gaan wij dan ook doen.
We kijken in eerste instantie naar de verschillende regio’s en/of steden waarin het bedrijf zijn werkzaamheden verricht. Daarop gaan wij dan zoekmachine optimalisatie toepassen, zodat een glazenwasser bijvoorbeeld gevonden kan worden op “glazenwasser Den Haag”.
Dit zijn bepaalde zoektermen die heel specifiek zijn. Deze keywords kunnen heel concurrerend zijn of juist niet. Dat is helemaal afhankelijk van de concurrenten in die regio.
Lokale backlinks voor lokale bedrijven
Voor lokale bedrijven is het dus ook verstandig om bij linkbuilding te denken aan lokale backlinks. Lokale SEO doen we dus ook in twee fases, eerst de optimalisatie van de website en vervolgens linkbuilding.
Een goede lokale ranking is vaak op korte termijn te behalen, afhankelijk van de keywords uiteraard. De juiste content en de sterke lokale links is een perfecte combinatie om de ranking lokaal omhoog te krijgen.
Tailor-Made Digital Marketing
Zoekmachine optimalisatie voor bestaande websites
Bestaande websites hebben al vaak een website dat volledig is opgebouwd. Dat wil zeggen voor bijvoorbeeld een webshop dat er een structuur is aangebracht, er is een winkel pagina, categoriepagina’s en product pagina’s.
Vaak worden deze pagina’s al in de zoekmachine getoond voordat er SEO aan vooraf is gegaan.
9 van de 10 keer zien we ook dat een website nog niet geoptimaliseerd is voor SEO maar eerst gebouwd is. Dit heeft als grootste nadeel dat de structuur niet is ingericht met de juiste zoekwoorden.
Er is dus geen SEO strategie gemaakt voordat de website is gemaakt. Dit is begrijpelijk omdat sommige bedrijven eerst opbouwen en daarna pas denken aan marketing. Maar voor de juiste SEO strategie bent u bij ons aan het juiste adres. Zowel SEO voor nieuwe websites en SEO voor bestaande websites.
Keyword research bij bestaande websites
Helaas zien wij vaak voor dit soort websites dat er een complete optimalisatie moet plaatsvinden vanaf beginpositie. Om dit op de juiste manier te doen maken wij altijd een lijst met zoekwoorden waaruit blijkt waar de website allemaal op scoort binnen de zoekmachine.
Vervolgens kijken we naar de zoekwoorden van de branche en die vergelijken we met elkaar. Zijn er bijvoorbeeld keywords waar nog niet een resultaat op is?
Interne structuur uitzetten als gevolg van onderzoek
Een belangrijk onderdeel van zoekmachineoptimalisatie is de internal linking structuur van de website.
Als gevolg van ons keywords research kunnen we een structuur gaan maken. Vaak komt deze structuur niet overeen met de bestaande website en die gaan we dan geleidelijk aanpassen. Doen we dit in één keer, dan zal er een daling komen in traffic. Omdat de zoekmachines alle pagina’s opnieuw moeten gaan indexeren en de huidige structuur overhoop is gehaald.
Als we dit geleidelijk doen dan zal er aan de traffic weinig te merken zijn. Doordat we het geleidelijk doen hebben we ook voldoende tijd om alle andere pagina’s goed na te lopen. Daarom is het ook belangrijk dat de website technisch helemaal klopt.
De onderliggende pagina’s van de hoofdpagina’s geeft een structuur aan. Bij een webwinkel hebben we bijvoorbeeld een categorie pagina en daaronder vallen één of meerdere product pagina’s.
Content optimalisatie als volgende stap
De volgende stap na onze research is om de content te optimaliseren. We hebben de volledige structuur in kaart gebracht en kunnen dit nadat we de pagina’s hebben aangepast, helemaal uiteenzetten met content.
Nieuwe content maken op de juiste pagina’s zal zorgen voor betere zoekresultaten. Google ziet namelijk dat er goede content op de website wordt gepubliceerd.
Een potentiële klant die op de website terechtkomt vanuit de zoekresultaten maakt gebruik van de juiste structuur wat ook zal leiden tot een betere conversie.
Zoekmachineoptimalisatie niet alleen voor zoekmachines
Zoekmachineoptimalisatie heeft dus niet enkel als doel om voor een zoekmachine betere zoekresultaten te behalen. Zoekmachines zijn steeds slimmer geworden en zij willen eigenlijk vraag en antwoord zo goed mogelijk optimaliseren.
Geeft u het juiste antwoord op de vraag die een bezoeker van een zoekmachine stelt? Dan zal de zoekmachine u daarvoor ook belonen. Daarom is de juiste content zeer belangrijk en op die manier kunnen onze SEO specialisten u helpen een beter resultaat te behalen.
Wat is white hat SEO binnen zoekmachineoptimalisatie?
White hat SEO is eigenlijk, het houden aan de regels van de zoekmachines. We gaan hierbij de website optimaliseren volgens de regels van Google. Dit slaat eigenlijk op het linkbuilding gedeelte en niet zo zeer op de website zelf.
Organische zoekresultaten
Organische zoekresultaten zijn de resultaten die u ziet als u iets zoekt in Google. Let op, dit zijn niet de advertenties die u in het begin ziet staan.
Het is belangrijk om te bekijken welke keyword in welke categorie valt. We willen namelijk niet dat we een product gaan optimaliseren voor een informatieve zoekopdracht, hier zetten we dan bijvoorbeeld een blogartikel tegenover.
Om conversie te behalen gaan we natuurlijk dit wel terug laten komen in het blogartikel. We doen dan bijvoorbeeld een aanbeveling voor een bepaald product dat antwoord kan geven op de vraag.
Wat we ook kunnen doen is een marketing methode om de bezoeker later pas te laten converteren. Dit kunnen we bijvoorbeeld doen met e-mail marketing, maar ook met een retargeting op Facebook of Instagram. De bezoeker heeft de website al gezien, dus is het makkelijker om daarvan een klant te gaan maken.
SEO copywriting
SEO copywriting is het schrijven van content op basis van SEO. Hierbij denken we aan verschillende richtlijnen zoals het gebruik van het zoekwoord, synoniemen van het zoekwoord en de intentie van de zoekopdracht.
Door deze richtlijnen te volgen kunnen we SEO copywriting gaan uitvoeren voor elk zoekwoord.
De verschillende soorten zoekresultaten
Koopgerichte zoekopdrachten
Koopgerichte zoekopdrachten zijn zoekopdrachten waarbij de bezoeker op zoek is naar een product om te kopen.
De bezoeker zal de resultaten gebruiken om een conversie te laten plaatsvinden op een website.
Navigatie zoekopdrachten
Navigatie zoekopdrachten worden uitgevoerd door bezoekers die niet de exacte website of type website weten waar zij naar toe willen.
Zij zoeken dus specifiek binnen de zoekmachine om de juiste website te achterhalen en daar zullen zij naar toe gaan. Niet per se omdat zij een conversie willen verrichten.
Informatie zoekopdrachten
Informatie zoekopdrachten worden gedaan door bezoekers die een antwoord willen krijgen op een bepaalde vraag.
Een lokale zoekintentie
Er zijn veel verschillende lokale zoekwoorden te vinden. Bij een lokale zoekintentie willen we natuurlijk goede resultaten laten zien. Kan de website überhaupt voldoen aan deze lokale zoekopdrachten, dan kunnen onze SEO specialisten daar goed op inspelen.
Deze ranking zal zorgen voor lokaal verkeer wat goed is voor een lokaal bedrijf. Die wil immers gevonden worden in de regio waar de onderneming zijn producten en/of diensten levert.
Is bounce rate een SEO factor?
Google gebruikt niet bepaalde statistieken voor hun rankings in de zoekmachine, maar deze zijn wel heel relevant voor u. Heeft u bijvoorbeeld een hoge bounce rate? Dan zal Google u daarvoor niet bestraffen, maar dit is wel schadelijk voor uw website.
Een klant gaat bijvoorbeeld naar uw website en klikt meteen weg. Als gevolg hiervan gaat uw bounce rate omhoog. Maar, die klant kwam wel met een reden op uw website, nu keert hij terug naar de zoekmachine om een volgend resultaat aan te klikken.
Content is key, dat is één van de praktische tips die wij u graag mee willen geven.
Hoe werkt SEO?
Hoe SEO is precies werkt? Dat is niet heel makkelijk te beantwoorden. Waarom niet? Omdat het bedrijf die de regels hanteert, de regels niet publiceert. Althans niet alle regels. In dit artikel hebben wij geprobeerd zoveel mogelijk uiteen te zetten wat betrekking heeft op SEO.
Wat we bijvoorbeeld hebben gezien is dat CTR wellicht een ranking factor is en dat er testen mee gedaan zijn waarbij het wel werkte en waarbij het niet werkte.